Wimjan Rietdijk

Zomervakantie Tsjechië

19 julie - 26 augustus

Donderdag 19 juli

Vandaag vertrekken we vroeg, richting Basti (Halberstadt). Een flinke trip, maar we willen snel in Jirkov zijn. De reis was lang, maar voorspoedig en Basti was weer blij ons te zien. We arriveerden rond 15.00 uur en een uur later kwamen ook Willem En Marianne op de camping.

Willem is een neef en Marianne zijn vrouw en zij wilden wel eens met ons mee naar Stanja in Lanskroun.

Het weerzien was hartelijk en nadat ze waren geïnstalleerd, zijn we bij Basti op het terras een borrel gaan drinken.
Ook de maaltijd nuttigden we bij Basti en na het eten hebben we nog heerlijk gezwommen in het meer bij de camping.

Klik hier voor de route .

VRIJDAG 20 JULI

Vandaag weer op tijd op pad richting Tsjechië. We spreken niets af, maar houden onderweg wel contact via de whats-app groep Wimpawima.

Bij Dresden in de buurt hebben we ruim een uur in de file gestaan en waarschuwden Willem en Marianne. Zij konden daardoor een andere weg nemen en zo de file ontwijken.

De grens werd gepasseerd en uiteraard het vignet gekocht.

Uiteindelijk troffen we elkaar in Most bij de Kaufland, waar we de nodige boodschappen insloegen.

Het laatste stuk naar Autocamp Cerveny Hradeadek in Jirkov reden we achter elkaar en nadat we een weg te vroeg afsloegen kwamen we uiteindelijk toch op de camping terecht.

De camping was aardig vol, maar na even zoeken vonden we alle twee toch nog een plekje in de schaduw. Het was hier bloedheet, maar je hoort ons niet klagen.
Gelukkig is hier een prima zwembad waar we al snel met elkaar in lagen.

Het restaurant was ook weer open en de kaart weer als vanouds: niet veel, maar we zaten er goed, dus we waren snel tevreden.

KIlik hier voor de route.

Zaterdag 21 juli

Vandaag relaxen we op de camping en uiteraard, met temperaturen van 35 graden, regelmatig een duik in het zwembad. Willem en ik hebben vandaag een geocache gedaan die in de buurt van de camping lag. Hij was niet ingewikkeld, maar alles bij elkaar een leuke wandeling.

Deze avond was gereserveerd voor een diner in een kasteel. Op de fiets er naar toe en genoten van het heerlijke eten. Op de terugweg nog even gestopt om te genieten van het schitterende uitzicht.

Terug op de camping zijn we nog een drankje gaan doen op het terras en later een wijntje voor de bus. Ook in de late avond blijft het hier heerlijk warm.
Morgen weer een deurtje verder op weg naar Lanskroun.