Wimjan Rietdijk

Maandag 13 augustus

Vandaag vertrokken we weer op zoek naar een volgende camping met zwembad. De eerste was niks. Het zwembad was half leeg met vies groen water alhoewel er wel werd gezwommen. Ook zagen we geen camping. Op het terras gevraagd of dit de camping was en volgens ons verzon de dame ter plekke 'Ja'. Stroom konden we wel uit het restaurant halen.
We zijn toch maar doorgereden

Verder naar Suchy. Hier waren we ooit al eens eerder wezen kijken. Geen schaduw, wel een groot zwembad aan de overkant van de weg.

Dus maar weer verder naar Sloup. Ook hier waren we al eens eerder wezen kijken. Groot natuur water met (vrijstaande) grote glijbaan. Ook weer geen schaduw, wel restaurantjes, maar natuurwater laten we deze vakantie maar even links liggen.

Omdat we warm en moe waren, besloten we toch maar naar de Bongerd te gaan, die was dichtbij, en heeft een lekker zwembad.
Waar we de vorige keer irritatie voelden, werden we nu enthousiast ontvangen door Floran die een stuk relaxter overkwam.
We besloten zelfs om twee nachten te blijven en kregen een mooie plek naast het zwembad.

Dinsdag 14 augustus

Vandaag besluiten we op de fiets naar Boskovice te gaan, zo'n 12 kilometer. Tsjonge wat ging dat hard naar beneden, We zagen al op tegen de terugweg. Lekker op een terras gezeten, wat gegeten en daarna weer aan de terugweg begonnen.

Waar we op de heenweg de accu nog vol hadden, raakten ze op de terugweg snel leger, behoorlijk klimmen en mijn fiets is volgens ons niet helemaal goed. We hebben het gered!
Het was een prachtige tocht met fantastische vergezichten.

Woensdag 15 augustus

Vandaag vertrekken we weer van de Bongerd naar een volgende plek. De keuze is gevallen op Opocno waar we al eerder waren. Vanwege de aanhoudende hitte willen we alleen nog maar een zwembad en van Opocno weten we dat die er is.

Het was er weer super relaxt en we doen niet veel. Zwemmen, boekje lezen, zwemmen, af en toe naar het dorp op de fiets en dan toch maar weer zwemmen.
Uiteraard verzorgen we de innerlijke mens ook goed in het restaurant bij het zwembad.

Op zondag 19 augustus behoorden we zelf tot de grote uittocht en vertrokken we richting Jirkov om daar onze laatste Tsjechiëdagen van deze vakantie door te brengen.
het plan is in eerste instantie om op donderdag te vertrekken richting huis maar vanwege de hitte gaan we een dag eerder om zo wat minder kilometers per dag te maken.

Op de laatste avond wilden we in het kasteel gaan eten bleek het dicht te zijn dus gaan we naar de cocktail bar zonder cocktail en eten daar heerlijk.

Dinsdag 21 augustus

Vandaag is het de eerste bijna zonloze dag, we hebben het gewoon frisjes al is het 25 graden. We genieten nog van een lekker relax dagje en daarna op weg naar huis.
Vandaag is het precies 50 jaar (1968) geleden dat de Russen Tsjechoslowakije binnen vielen en 22 jaar bleven. Dat wordt herdacht maar wij krijgen er hier niet veel van mee.

Woensdag 22 augustus

Vandaag vertrokken richting Basti waar we als vanouds enthousiast werden begroet. Heerlijk gezwommen en later aan de snaaierij bij de bus omdat de keuken op woensdag is gesloten.

Donderdag 23 augustus

Vandaag gaan we verder naar Winsen am Aller. Hier een drankje gedaan op een terrasd in het dorp en later een heerlijke tonijnsalade bij de bus gegeten.

Vrijdag 24 augustus

We gaan ook vandaag weer verder richting huis en komen in Weener vlak bij de Nederlandse grens. Het nieuwe restaurant bij de haven was inmiddels geopend en we hebben daar 's avonds heerlijk gegeten. Kleine kaart maar voortreffelijk eten.
Daarna, ja ja, de eerste keer deze vakantie, binnen gezeten in de bus. Te koud buiten. Wel alle spullen al naar binnen gedaan en dat was maar goed ook want het heeft 's nachts flink geregend.

Zaterdag 25 augustus

Vanochtend op tijd vertriokken voor het laatste stukje naar huis. Om 11.30 uur reden we het mooie Rottum binnen, en ja de zon scheen. Nadat we de bus hadden leeg gehaald en de eerste wasmachine draaide begon het te regenen. Ons laatste vakantie drankje moesten we daarom noodgedwongen binnen nuttigen.

We kijken terug op een heel mooie vakantie, te heet, maar het tempo en onze activiteiten er op aangepast was het heerlijk.

Klik op de foto voor een vergroting