Wimjan Rietdijk

Zaterdag 20 april

Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en uitgebreid koffie in de zon, boeklje erbij en af en toe wat vliegen van de bus poetsen. Rond het middaguur zijn we naar het centrum gelopen om uitgebreid te lunchen, in de zon en genietend van alles om ons heen.

Na de lunch de pittige klim naar de citasdelle ondernomen om boven gekomen te genieten van het schitterende uitzicht op de omgeving en ook de besneeuwde toppen van de Alpenin de verte. Onderweg nog geprobeerd om een cache te vinden maar na veel zoeken moesten we het opgeven, jammer. We wandelen uiteindelijk weer naar beneden en terug naar de bus.
Wederom in de zon met een boekje, genieten dus.
Later die middag gaan we voor ons 5-uurtje weer naar het centrum om op een terras te genieten van een demonstratie van de gele hesjes, les gilets jaunes, die een kruispunt bezetten en met een hoop kabaal voor files aan alle kanten zorgden.

's avonds in de bus via de laptop nog ff naar een wedstrijd van Donar zitten kijken.

Zondag 21 april, 1e paasdag

Vanmorgen besloten om een dagje te lummelen. Geen zon gezien, wel weer op een terras geluncht en even over de kermis gelopen.
Vanmiddag met een boek voor de bus om aan het eind van de middag het dorp weer even in te gaan.
Kwamen we op het pleintje waar we gister ook zaten merk ik op dat het er wel heel doods uitziet. En ik had gelijk, het terras was gesloten, maar omdat jullie er nu toch zijn..... het terras zat half vol uiteindelijk.

Maandag 22 april 2e paasdag

Vandaag vroeg opgestaanom over de Provencaalse markt te struinen. Wat enorm groot, wat een drukte en wat een geuren. Na een flinke tijd rondgestruind te hebben en verse knoflook te hebben gekocht zijn we op het terras van gisteren belandm Mag & Maria. Lekker drankje, leuk gekletst met een stel Duitsers en toen we eigenlijk weg moesten omdat het tegen 12 uur alleen voor eters was besloten we om daar ook maar te lunchen, toen mochten we dus gewoon blijven. Heerlijk gegeten in de fantastische chaos die daar toch een beetje heerst.
Na de lunch terug naar de bus, daar onze zwemkleding aan en heerlijk het zwembad ingedoken. Daarna met een boekje voor de bus nagenieten.

Dinsdag 23 april

Lekker uitgeslapen en buiten weer aan de koffie en ontbijt. Het zou morgen een regendag geven dus besluiten we vandaag een niksdag te gaan hebben. Maar na het derde bakkie koffie, het bestuderen van de buienradar door Paulien, besluiten we toch om vandaag verder te gaan naar Oraison.
Dus gaan we betalen, pakken de boel in, fietsen achterop, om daarna via een supermarkt 12 kilometer verderop weer neer te strijken op de olijvencamping in Oraison. Mooi plekje weer en toch droger en warmer dan in Forcalquier.

Nadat we ons gïnstalleerd hadden het dorpje ingelopen en een terrasje opgezocht waar we wonderwel nog enige tijd in de zon konden zitten. Nadat een dame naast ons met tafel en al omviel zijn we naar de camping terug gewandeld, tussen de olijfbomen door en genoten we daar van kaas, paté, stokbrood en wijn met een prachtig uitzicht.