Wimjan Rietdijk

Zondag 21 juli

Vandaag een reisdag en wel naar Lanskroun om bij Stanha en Jarda op de camping te gaan staan. Op het moment dat we arrivererden was het hele veld vol met piratenspelletjes en de brandweer was er ook met een demonstratie. We moeste de camper eerst helemaal in een hoekje zette met de achterwielen bijna in het water. Dus eerst maar een bijgeklept en gezoend met iedereen. Het was druk, terra weer groter geworden. Het was wederom een harm welkom. Heerlijk gegeten en lang nageborreld, ook bij de bus die we op een mooie plek hebben gezet nadat de brandweer was vertrokken.

Maandag 22 juli

Vandaag een lekkere luidoendagje. Genieten van het mooie weer voor onze bus met een boekje. Tussen de middag geluched bij een restaurant iets verder dan de camping. Daarna weer luieren. Aan het eind van de middag wilden we op de fiets naar ons cocktailterras bleek mijn fiets (lees accu) niets te doen. Dit is balen want de accu's zijn hagel nieuw, een week voor de vakantie gekregen.

Later die middag kwamen Anetka, Emma en Oma langs om gezellig tye kletsen en de bus te bewonderen.

's Avonds weer heerlijk gegeten en nageborreld met Stanja en Jarda. Nadat we Stanja naar bed hadden gestuurd heeft Paulien samen met Anetka nog een was opgehangen en zijn we naar de bus gegaan.

Dinsdag 23 juli

Vanmorgen met onmze fietsenmaker gebeld en gevraagd of het is op te lossen. Volgens hem kon met kontaktspray het probleem mogelijk worden opgeloast.
Jarda gevraagd of hij dat had, maar nee. Met hem dus naar de fietsenmaker maar die kon niets betekenen dan maar naar een automaterialen handelaar en daar een buje kontaktspray gekocht. De schakelaar goed ingespotenen hij doet het weer.

Jarda is inmiddels bezig stroom aan te leggen naar de twee huisjes op de camping. Er komen op elk huisje 4 aansluitingen van elk 16 AMP. Dat scheelt ons voortaan kabels mee slepen.

Woensdag 24 juli

De fiets doet het weer dus gaan we vandaag fietsen. Helaas na 30 kilometer gaf de schakelaar het weer op en deed nu echts niets meer. Nog 15 kilometer door de heuvels terug naar de camping. helemaal gesloopt kwam ik terug en was heel flauw. Koop je hagel nieuwe accu's en dan doet hij het na 2 tochtjes niet meer. Morgen maar een weer bellen met Dokkum.

Donderdag 25 juli

Vandaag met Dokkum gebeld en die gaan nieuwe knopjes opsturen. Toen we tijdens de lunch dit aan Jarda vertelde vroeg hij ons mee te gaan. We reden de stad in en bij een elctronica winkel gekomen was deze dicht. Terug naar de camping en later weer naar de zaak daar een knopje en soldeer tin gekocht. Jardan heeft, na overleg met Nederland i.v.m. de garantie, de knop er in gemaakt.

De fiets deed het weer dus wij direct een tochtje gemaakt, niet te lang i.v.m. de enorme hitte.

Vrijdag 26 juli

Vanavond uiteraard de disco. Deze keer is het thema "Mexico". DJ Standa heeft zijn tent al weer op de camping gezet want dat kan wel eens makkelijk zijn.
Jarda probeerde ondertussen uit te vissen wanneer we zouden vertrekken omdat er nog traditioneel een cadeau gekocht moest worden. Wij besloten tot uiterlijk woensdag te wachten of de knopjes voor de accu er zouden zijn. Daarna gaan we verder naar Polen en Slowakijë. Maar ach maandag kwamen de knopjes al op de camping aan. De fietsenmaaker in Dokkum heeft werkelijk alle mogelijke moeite gedaan om ons te helpen. De 2 Nederlandse knopjes gaan als reseve mee want het knopje dat Jarda er in heeft gezet werkt 100% OK.

Dinsdag is Adele nog geweest en we hebben nog heerlijk bijgeklets. 's Avoonds een gezellige avond gehad met de familie. De jeugd begint al redelijk goed Engels te spreken wat het voor mij ook gezellig maakt.