Wimjan Rietdijk

Donderdag 26 oktober

Na een niet al te lange reis kwamen we op de stadscamping in Avignon aan. Mooie ligging maar door de bomen weinig zon in dit jaargetijde en dus wat frisseral. We wilden de stad in en liepen over de camping toen we een plek zagen vol in de zon. Dus toch maar verhuisd en meteen weer in bikini.

's Avonds na het bekende 5-uurtje  toch maar een een restaurant opgezocht aan een mooi pleintje. Na eerst nog een borrel bij de buren, want we waren weer eens te vroeg, heerlijk gegeten al is het 's avonds rustig in de restaurants. Lunchen is eigenlijk veel leuker dus dat gaan we morgen maar weer doen.

Vrijdag 27 oktober

Vrijdagmorgen besloten we de beroemde 'Pont d'Avignon' dan maar eens te bezoeken. Toch ook wel grappig. We hebben uiteraard gedanst maar die beelden houden we voor ons zelf. Na de brug hebben we wat caches gescoord en lekker door de stad geslenterd.
Nadat we weer uitgebreid hebben gelunched richting het pauzen paleis om te zien hoe enorm dat is. We wilden met een treintje de highlights van deze stad gaan bekijken maar de eerste was al vol en de volgende pas twee uur later. daar wachten we dus niet op en dus hebben we zelf maar een wandeling gemaakt over de oude stadsmuur. Tijdens de wandeling trok de wind enorm aan, de mistral kwam op. We besloten terug te gaan naar de camping.

En dan is het toch zo ver gekomen. Ons laatste terrasje in Frankrijk voor dit jaar. Gelukkig kunnen we vlak bij de camping op een terras zitten met zicht op de  brug. We genieten in korte broek in het zonnetje. Morgen gaan we weer richting Rottum.

Zaterdag 28 en zondag 29 oktober

's Morgens vertrekken we al op tijd en het eerste stuk was heel zwaar door de enorme mistral maar na Lyon was het ineens over en hebben we aardig kunnen doorrijden. Uiteindelijk hebben we 800 km kunnen doen over de peages. We sliepen in Arlon, België, waar we net voor donker aan kwamen. We betaalden voor 1 nacht en hebben lekker gegete in hun restaurant. Toen ik wilde afreken bleek je er niet te kunnen pinnen. Geeft niet morgenochtend zou ik met de eigenaar naar het centrum rijden om geld te halen.

Route

De temperatuur was van dien aard dat in het restaurant de kachel vol brandde en dat was voor ons wel ff wennen na een week warmte.

Nadat ik de volgende morgen heb gepint zijn we weer vertrokken voor de laatste 500 kilometer.
Uiteindelijk waren we om half 4 weer thuis. nadat alles uit de bus is gehaald hebben we samen in de serre nog een afsluitend wijntje gedronken.

Wat een onverwacht mooie  en warme vakantie in de Provence! Het was de kilometers waard!

Route

Op 4 november is Cnorrie weer in zijn winterslaap gegaan. Hij heeft ons dit jaar ruim 12000 km rond gereden door een groot deel van Europa.
Over 140 nachtjes gaan we hem weer ophalen voor een nieuw seizoen reizen.

Klik op de foto voor een vergroting