Wimjan Rietdijk

Meivakantie 2017

21 april - 07 mei 2017 Frankrijk

Op vrijdag vertrokken we naar Wierden om de verjaardag van Jessica te vieren, om daarna op zaterdagochtend te vertrekken naar de stranden van Normandië. Het weer in Normandië was verre van goed en aangezien we heel veel behoefte hadden aan zon besloten we om naar Zuid Frankrijk te vertrekken. Maar goed, eerst een gezellig feest in Wierden. We sliepen in Cnorrie naast hun huis.
Klik hier voor de route.

Op zaterdag 22 april vertrokken we om 8.00 uur met als eerste doel Luxemburg. De reis ging zo voorspoedig dat we al vroeg in de buurt van Luxemburg waren en besloten door te rijden, daar het weer ook niet echt lekker was. Uiteindelijk zijn we 40 km onder Nancy op een camping aan de Moezel beland. We wisten dat neef Bartjeroen zijn vrouw Mirjam en hun zoon Dorian ook in Zuid Frankrijk zaten en besloten hen te gaan verrassen. Radiostilte dus op facebook.

Zondag 23 april

Met het ijs op de fietsen werden we wakker. Ondanks de kou toch prima geslapen. Op weg maar weer, richting Mirabel aux Baronnies om de familie Boiten te gaan verrassen.

De reis was lang en we begonnen niet handig, maar ach, toch een mooie reis. We hadden wat CP's (camperplaatsen) uitgezocht, maar toen we in Mirabel aux Baronnies aankwamen vonden we de CP daar ook prima voor één nacht.

Bartjeroen een app gestuurd of hij een vijfuurtje klaar had staan. Het was duidelijk dat hij dacht dat we een grapje maakten. Ze bleken uiteindelijk maar 300 meter bij de CP vandaan te bivakkeren.

Toen we daar aankwamen was de verrassing compleet! We konden zo aanschuiven voor het vijfuurtje in een heerlijk zonnetje.

Ze bleken een appartement te hebben met uitzicht op de Mont Ventoux en de borrel liep naadloos over in een geweldige BBQ in de tuin. We hebben uitgebreid bijgekletst en voor we het wisten was het al weer 22.00 uur en liepen we gezamenlijk terug naar de bus. In Cnorrie nog een laatste drankje gedaan met elkaar.

De volgende ochtend vers stokbrood gehaald en weer verder gegaan. Toen we net waren vertrokken bleek Bartjeroen nog langs geweest te zijn met aardbeienvlaaitjes, helaas.