Wimjan Rietdijk

3 mei.

Een dorpsgenoot van ons loopt een pelgrimspad naar Rome en zit op dit moment in het noorden van Frankrijk. Na haar te hebben geappt blijkt dat ze vandaag een rustdag heeft in Reims. We besluiten de route om te gooien en haar op te zoeken.

Na de middag kwamen we in Reims aan en zochten haar op. We vonden haar op een terras in het centrum aan de koffie. We ploften neer en kletsten heerlijk bij. Vooral over haar zware tocht met daarin de wel bekende dips.

Nadat we van alle belevenissen op de hoogte waren besloten we samen de beroemde kathedraal te bezoeken, waarna we weer afscheid namen. Zij ging rusten in haar jeugdherberg en wij gingen verder naar Epernay waar een camping is en die zijn in deze omgeving heel schaars.

Het was een heel goed weerzien en we hebben er alle drie van genoten.

Aangekomen in Epernay hebben we de camping vlot gevonden en een mooie plek gekregen. Ook hier weer verwarmd sanitair. Lekker in de bus gegeten en verder niet veel meer gedaan.

Morgen weer verder.

4 mei.

We begonnen de dag met boodschappen doen in Epernay om daarna naar Remersdaal in België, net onder Maastricht, te gaan. Frankrijk verlaten met een jammer gevoel. Net voor Luik van de snelweg af om een heel mooi stuk door de Ardennen te rijden. Het is hier heel bergachtig maar Cnorrie houdt zich prima.

De camping is prima, alleen is het restaurant is in het voorseizoen alleen in het weekend open, Gelukkig hadden we voldoende boodschappen gedaan om ons zelf te redden. Na het eten nog even in het dorp geweest, maar dat was niet veel, wel lagen er 3 caches die we vlot konden vinden.

's Avonds uiteraard twee minuten stil geweest, zoals dat hoort op deze dag.

5 mei.

Vanmorgen worden we wakker in een hele kleine wereld. Dikke mist!
We willen vandaag naar Gelderland. We hebben twee opties, Lathem met een CP aan een jachthaven of Otterlo met een camping. Volgens de radio zal het vandaag mooi weer worden dus we gaan er voor.

Op de weg naar het noorden hebben we een bezoek gebracht aan Neerbosch, waar ik ben geboren. We hebben daar een mooie rondwandeling gemaakt en veel jeugdherinneringen opgehaald.
De laatste keer was ik hier met ma op 1 oktober 2015.
We hebben veel bekende plekjes zoals de begraafplaats, de kerk en het  laatste huis waar we daar als gezin hebben gewoond.

Daarna door naar Lathum en de mooie CP bekeken, maar daar aan het water was het toch wel heel erg koud dus besluiten we door te rijden naar Otterlo, waar we uiteindelijk op een mooie camping, Beek en Hei, komen. De camping ligt op loopafstand van het centrum met al zijn terrasjes.

Nog even de verplichte 5 mei markt overgelopen en een cache gedaan.

Op onze laatste avond besluiten we uit eten te gaan en dat doen we in het restaurant waar Kees en Wia ook altijd kwamen. Het personeel kende hen nog en hadden goede herinneringen aan hen. In de bus onze laatste vakantieavond gevierd.

Helaas we moeten morgen weer naar huis :(

6 mei.

Vandaag lekker over rustige wegen terug gekacheld naar Rottum, heerlijk genoten en toen we thuis waren, de boel opgeruimd, wasjes gedraaid en nageborreld.

Maandag 8 mei: de bus is weer klaar voor een volgende reis.

Klik hier voor de route.

Klik op de foto voor een vergroting