Wimjan Rietdijk

Maandag 2 mei

Gisteravond nog een drankje gedaan op het terras van de camping en kennis gemaakt met onze Franse achterburen. Ze komen van oorsprong uit de Elzas maar wonen nu hier in de buurt. Ze spreken ook vloeiend Duits en dat is voor mij ook wel gezellig. Het werd een gezellige avond met ook de camping eigenaren erbij.

Vanmorgen lekker lui liggen lezen in de zon en voor tussen de middag een lunch besteld op de camping. Heer lijkj zalm, biefstuk, patat en salade. Daarna de fietsen gepakt voor een tocht van 30 km naar Cadenet.

Woensdag 4 mei

Vanmorgen besloten we een eind te gaan wandelen. Het werd een schitterende wandeling langs 2 wijn chateaus en langs het kanaal. uiteindelijk hebben we ruim 7.5 km gelopen. Wel warm maar prima te doen en leuk. Na terugkomst nog lekker genikst en uiteindelijk een verfrissende duik in het onverwarmde zwembad voor wat dagelijkse baantjes.

’s Avonds een heerlijke tonijn salade bij de bus en daarna met onze Franse achterburen een afzakkertje op het terras.

Donderdag 5 mei

Vanmorgen werden we tot onze grote verbazing wakker van de regen, de eerste in 2 weken en niet voorzien. Volgens de verschillende weer-apps zag het er naar uit dat het regenachtig zou blijven. En dus besloten we niet tot morgen te wachten met de terugreis maar vanmiddag al te starten.

Om 12:30 uur waren we klaar en na afscheid te hebben genomen van de camping buren op weg naar de snelweg.

Na een mooie rit, zonder regen, kwamen we om 17:30 uur aan op de municipal in Macon dicht bij de snelweg en aan de Saone.

Vrijdag 6 mei

Vanmorgen in Macon nog eerst de laatste Franse boodschappen gedaan en getankt alvorens rond 10:30 uur te gaan rijden. Via Dijon, Nancy, Metz, Luxemburg in waar we weer tankten om vervolgens naar Arlon in België te gaan voor de biefstukken en de zalm.

Helaas was het restaurant op de camping niet meer dus gewoon maar lekker aan de happerij.

Morgen naar Deventer om de fietsen aan mijn neef Willem over te dragen. Volgende week krijgen we nieuwe vouwfietsen.

Zondag 8 mei

Gisteren een mooie reis gehad naar Deventer en zowaar kregen we een plekje. Ze hadden gisteren voor het eerst camperplekken voor één nacht. Beetje als een P bij een camping maar wel voor dezelfde prijs. Ik heb dat met de eigenaar besproken en ze gaan het in de evaluatie meenemen. Wel stonden we bijna naast mijn neef en zijn vrouw. We waren mooi op tijd en dus Kwam Jessica met de kleinkinderen nog even op de camping langs. Het was bere gezellig.

Aan het eind van de middag naar het centrum gelopen en daar heerlijk gegeten bij ST. Tropez. Daarna weer met het pontje terug naar de camping waar we heel gezellig hebben gezeten met de familie.

Vanmorgen met pijn in het hart onze fietsen aan hen overgedragen. Ik hoop dat ze er net zoveel plezier aan hebben als wij hebben gehad. 20 Mei gaan we een weekend met ze naar Twente dus dan horen we vast wel of ze bevallen.

Na de koffie afscheid genomen en op ons gemak naar Rottum gereden.
Klik hier voor een 3D annimatie van deze reisdag.

Het was een heerlijke vakantie.

Tot slot nog wat foto's van de laatste dagen.

Klik op de foto voor een vergroting