Wimjan Rietdijk

Etappe 7 Sleen - Coevorden 21.5 Km

16 januari 2021

We staan weer op CP Wielens in Noord Sleen. Gisteren gekomen en vandaag lopen we van Coevorden naar (noord) Sleen. In en nabij Coevorden was niets open aan CP's en campings dus we lopen voor het eerst een etappen van zuid naar noord. Klik hier voor de Route. Het weer beloofd fraai winterweer te worden met temperaturen rond de twee graden de wind komt uit het zuid westen dus lekker in de rug.

Om 8 uur worden we voor de deur opgehaald door een HUB taxi (belbus) die ons naar Nieuw Amsterdam brengt. Vandaar nemen we de trein naar Coevorden. Om half negen komen we aan op station Coevorden en beginnen we de route. Helaas ontdek ik pas na ongeveer 1 kilometer dat ik de tracker niet heb aangezet en dis moet er een kilometer bij de route worden opgeteld. De route start door de historische binnenstad en zien we kanonnen en een oud kasteel. Maar al snel lopen we weer op de vlakte en genieten van al het moois om ons heen. Na een tijdje passeerden we de Huttenheugte en een enorme hal van plopsaland. Deze hal zullen we nog lang blijven zien.

Om 11 uur ons gebruikelijke fruithapje dat we staand opeten aan een kleine vaart. Het is hier heel rustig en we genieten van de mooie natuur. Dan weer verder en aan het eind van het schelpenpad komen we een kunstwerk tegen in de middel of nowhere. Dan verder over asfalt en klinkers, Kilometers lang. Deze etappe bevat voor 90% verharde wegen.

Onderweg komen we nog langs een honderden jaren oude Joodse begraafplaats die we even bezoeken. Maar goed dan toch weer door.
Het zijn veel lange rechte stukken maar goed we willen naar Maastricht dus dan hoort dit er ook bij.

In Holsloot lopen we langs een oude camping waar een bord aan de weg stond met daarop Koffie te koop. Wij op onderzoek uit en ja een camping waar men druk aan het verbouwen is heeft in de kantine koffie / cappuccino te koop. We nemen een bakkie en Paulien gaat ook nog even naar het toilet. Heerlijk verwarmd lopen we verder om op het eerstvolgende bankje te lunchen. Het is dan nog maar 6 kilometer en al spoedig naderen we Sleen het eindpunt van deze etappe. Vlak voor Sleen scoren we nog een Pieterpad cache en dan lopen we Sleen in. Voor de kerk drinken we nog een kopje koffie die we mee hadden genomen en daarna beginnen we aan de 3 extra kilometers naar de camper.

Moe maar zeer voldaan ploffen we op de bank en genieten nog lang na van deze dag.

Zondag 17 januari

Na een heerlijke nacht worden we wakker in een geheel witte wereld. Het heeft gesneeuwd. Het is prachtig om te zien en het is de eerste keer dat we echt (veel) sneeuw hebben. We genieten er van maar dan moeten we toch uiteindelijk weer naar huis.

Klik op de foto voor een vergroting