Wimjan Rietdijk

Texel 15. 16 en 17 juni

Ons jaarlijkse uitje met Jessica en Gerard ter herinnering aan het huwelijksaanzoek van Gerard. Nu een aantal jaren later is het de laatste keer met z'n 4-en Jessica is nl. hoog zwanger. (26-juni is Lucas Jan Ruiter geboren)

Gerard en Jessica zij al een dag eerder vertrokken en dit jaar staan we op camping Kogerstrand midden in de duinen, 200 meter van het strand en 500 meter van het centrum van de Koog.
Helaas kunnen we niet naast elkaar staan maar de plek is prima.

Na het werk rijden we richting Den Helder om met de boot van 19.00 uur over te varen. Nadat we in de Koog waren gearriveerd was de camping snel gevonden en stonden de kinderen ons al op te wachten. Snel de bus op de plek gezet en voor de bus een welkomstdrankje gedaan.

Later op de avond zijn we nog naar het strand gelopen om van een prachtige zonsondergang te kijken en bij Paal 20 een drankje te doen.

Zaterdagochtend ben ik al weer vroeg wakker en om Paulien te laten uitslapen ga ik er uit en loop naar het strand.
Het is er nog stil en ik geniet van het prachtige uitzicht over de zee. Heel langzaam komen de strandtenten tot leven op dit vroege tijdstip want het is vandaag de dag van het rondje Texel een katamaran zeilrace rondom het eiland.

Ook Gerard komt even later het strand op gelopen en samen nemen we een ontbijtje. en weer later genieten we van alle boten die voor ons langs varen.

Aan het eind van de ochtend gaan we weer richting de camping om te zien of de dames al wakker zijn. Dat zijn ze en ze hebben bedancht dat we gaan winkelen in Den Burg.

Zondag is al weer de dag van vertrek. We moeten om 11 uur van de camping af zijn, maar niet getreurd we zetten de bussen op de parkeerplaats en lopen de Koog in. Jessica en Gerard weten een prima tentje waar we heerlijke koffie kunnen drinken. In een nog uitgestorven centrum van het dorp slenteren we naar
Hotel friends waar we werkelijk heerlijke koffie drinken als afsluiting van alweer een geweldig weekendje texel.

Ook in 2019 zullen we weer met elkaar naar Texel gaan alleen zijn we dan wel met z'n 5-en.