Wimjan Rietdijk

11 t/m 13 september Emlichheim (D)

Vrijdag 11 september

Vandaag zijn we na het werk naar "de Slaaphoeve" gereden, gelukkig hadden we gereserveerd, want het was "vol" met in totaal 4 campers. Ze hadden even geen zin aan meer werk.

Een prachtige camperplek (CP) waar we heerlijk onthaald werden met 2 eitjes en uiteraard de coronaregels. Na een uitgebreide rondleiding hebben we de bus neergezet en ons geïnstalleerd. We hebben nog heerlijk lang buiten kunnen zitten met een glaasje en een hapje omdat het wqeer perfect was.

Aan de rand van de CP staan appel en pruimen bomen die, nu ze rijp zijn gewoon mogen plukken.

Vanwege corona kunnen we alleen tussen 08.00 - 10.00 uur douchen omdat ze na elke douchebeurt alles moeten schoonmaken en drogen. We snappen dat en maken er dus geen punt van. Verder is alles picobello in orde en voelen we er ons direct thuis.

Terwijl wij nog met de eigenaar staan te praten komen er nog 2 campers aangereden die te horen kregen dat er geen plek meer was. Helaas voor hen maar het staat op de site dat reserveren een must is op deze kleine CP.

Zaterdag 12 september

Vanmorgen de fiets gepakt en na een prachtige fietstocht, min of meer langs de Vechte (verlengde van onze Vecht), kwamen we in Neuenhaus aan waar gelukkig, op zaterdag, een terras open was voor een heerlijke bak koffie.

Niet lang daarna kwamen we bij een bauernhof waar ze ook kaffee und kuchen hadden. Het zag er leuk uit dus ook daar maar een pitstop gemaakt. Niet al te lang want het verging daar van de wespen en de koffie, uit een thermoskan, was maar zo zo.

Verder door een prachtig oud bos in het Grafschaft Bentheim om verderop midden in het bos aan een picknickbankje even te stoppen voor een zelf meegenomen nootje en drankje te pauzeren.

Na weer een eind gefietst te hebben inclusief een drupje motregen komen we weer in Emlichheim waar we op een terras een heerlijke aperol en een biertje nemen.

Na uiteindelijk 61.5 kilometer op de fiets komen we weer op de CP.

Hier bestaat ons avondeten uit ons zo geliefde tonijnsalade met een glaasje rood en wit.

Wij kijken terug op een heerlijk weekend en gaan zeker terug komen!

Zondag 13 september

Op ons gemak opgestaan en aan het eind van de morgen weer vertrokken richting huis.

Zoals gewoonlijk nemen we de toeristisch route en rijden aan de Nederlandse kant van de grens naar huis terug.
We komen door het altijd mooie Westerwolde en besluiten volgende week in Sellingen te gaan staan op een camping.

Uiteindelijk komen we begin van de middag weer thuis na een heerlijk weekend Emlichheim.

Dis is een link naar de route die we gefietst hebben

Klik op de foto voor een vergroting