Wimjan Rietdijk

30 september t/m 4 oktober Haaksbergen

Donderdag 1 oktober

Gisteravond zijn we na het werk naar Haaksbergen gereden naar camping 't Stien 'n Boer waar we eind augustus ook al een nacht hebben gestaan. We staan weer op het veldje de Horst maar nu op een andere plek. Vlak bij sanitair en op loopafstand van het zwembad. We staan helemaal alleen op het veldje.
Toen we vrij laat aan kwamen rijden was de receptie al dicht maar na een belletje kwam er een man die os heel vriendelijk verwelkomde en zei dat hij na de zwemlessen om half negen de deur van het zwembad wel openliet zodat wij nog konden zwemmen, pasjes kregen we immers pas morgen.
Ook vandaag liet hij 's morgens de deur na het schoonmaken weer open zodat wij al om 8 uur konden zwemmen.
Wij hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt.

Vandaag hebben we om 13.00 uur een afspraak bij de firma Pen die nog enkele reparaties gaan uitvoeren aan de camper. We bedachten dat we eerst nog een lekkere bak koffie zouden drinken bij het Theehuis, De Jordaan, voor de campuing, maar daar stond op de deur dat ze v.a. 1 oktober alleen de weekenden open waren. Dat hebben wij weer.

We gingen in de bus op zoek naar een alternatief en toen we later met de bus langs het theehuis reden zaten er mensen binnen. Paulien uitgestapt en gevraagd hoe dat zat. Deze week was het zomerrooster nog geldig dus de camper geparkeerd en heerlijk koffie zitten drinken.

Tot slot naar Pen waar we anderhalf uur campers hebben bekeken om daarna de bus gedesinfecteerd weer mee te nemen.

Leuke anekdote is dat onze oude camper er nog stond, alleen met een brief je dat hij was verkocht. Toch nog even binnengekeken.

Vrijdag 2 oktober

Vandaag een gewone werkdag. Dus de laptops erbij gepakt en de headsets en ons, na het zwemmen geïnstalleerd. Het was heerlijk weer en we aten tussen de middag heerlijk buiten ons broodje op.

Aan het einde van de middag zijn we naar een hotel bij een watermoeln gewandeld om daar op het terras een drankje te doen.

We hebben genoten.

Zaterdag 3 oktober

Vandaag lijkt het weer prima te worden dus besluiten we na het zwemmen en de koffie te gaan fietsen. Net over de grens bij Buurse staat ook een watermolenm en we besluiten om daar heen te gaan.

We fietsten door het prachtige Buurserzand en al snel kwamen we bij een rustpunt op een schitterende plek. We besloten er een koffie te drinken aan de rand van een beek.

Toen we wilden vertrekken zag Paulien plotseling heen heel bekend gezicht dat ze eerst niet herkende. Maar al snel zei ze: dat is die dame van camper tv en ja dat hoorde ze en we hadden een heel erg leuk gesprek met hun.
We hebben al zo vaak tegen elkaar gezegd: öoit komen we ze een keer tegen" en ja dat was nu.

Weer op de fiets richting de Haarmühle waar we heerlijk op het terras hebben gezeten met als hoogtepunt een daverende knal. Het wiel van een auto brak af en de auto knalde tegen een boom. Na heel veel gedoe met allemaal mensen in pak werd de auto afgesleept langs het terras.
Na de watermolen te hebben bekeken onze weg weer vervolgd.

Helaas werd het wel steeds donkerder wn begon het wat te mieseren. We besloten een stuk af te snijden om zo droog over te komen.

In full speed naar de camping om daar nog net droog aan te komen. Fietsen onder de luifel en een afsluitend drankje gedaan in het Theehuis.

De avond maaltijd was vandaag de heerlijke tonijnsalade en 's avonds de eerste competitiewedstrijd van Donar gezien op tv.
Een dikke overwinning tegen Almere.

Klik op de foto voor een vergroting