Wimjan Rietdijk

vrijdag 6 maart

Dit weekend willen we naar Overdinkel. De nr. 1 CP van 2019. Vrijdag na het werk, rond 16.00 uur vanuit Groningen via Bunde naar Gronau gereden. We wilden even naar TrinkGut om wat drank in te slaan waaronder een kratje van mijn geliefde Gambrinus te kopen (is in Nederland niet te krijgen). De hele reis heeft het gegoten en na het shoppen door gereden naar Ovedinkel. We verbaasden ons over het feit dat Gronau en Overdinkel aan elkaar vast liggen en al snel waren we op de CP.
Een mooie plek gevonden en een lekker Tsjechisch biertje gedronken. Het bleef de hele avond regenen maar het zal morgen goed weer zijn.

Zaterdag 7 maart

Vanmorgen relaxed opgestaan, de nieuwe senseo uitgeprobeerd (de oude trouwe blauwe geeft het toch een beetje op na 20 jaar!).
Ook ontdekken we dat we op een prachtige CP staan met werkelijk alles er op en er aan. Zelfs een huurauto is er een onderdeel van. helemaal TOP!

We laden uiteindelijk de fietsen uit de garage, die daar prima opgevouwen inpassen. En na ons lekker ingepakt te hebben gestart aan een mooie tocht die ik tijdens het ontbijt heb uitgestippelt.

We fietsen met een omweg door het prachtige landschap naar Gronau.
Heerlijk fietsen, schitterende omgeving, hier en daar door de modder en het valt op hoeveel water er overal op de weilanden staat.

Op een bepaald moment komen we langs restaurant Seeblick, een mooie plek aan de dreilandersee en besluiten een lekkere bak koffie te doen in de zon in de serre met zicht op het meer.

DIT IS GENIETEN!!

Na een verder prachtige fietstocht kwamen we dan in Gronau waar we een terrasje vonden in de zon onder een heater.
Jessica kwam daar bij ons voor een drankje en na de nodige bibbers zijn we naar binnen verhuist.

Jessica en Paulien zijn nog even naar wat winkels geweest en na de nodige aankopen besloten we met z´n 3/en een hapje te blijven eten.
Na een heerlijke maaltijd namen we afscheid.

´s Avonds in de bus naar een basketbalwedstrijd gekekene en een boekje gelezen.

Zondag 8 maart

Vanmorgen hingen er, tot onze grote verbazing, een zak met verse broodjes aan de bus, dus heerlijk ontbeten en daarna op ons dooie akkertje weer naar huis geprutteld.

Klik op de foto voor een vergroting