Wimjan Rietdijk

Pinksteren 29 mei t/m 1 juni Erica
Vrijdag 29 mei

Het Pinksterweekend gaan we dit jaar naar Erica. Ons oog is gevallen op een mooie kleine CP tegen de Duitse grens aan.

Vanmiddag na het werk zijn we vertrokken en op de Mooie CP beland. Alle campers staan in een ruime cirkel met in het midden een algemeen veldje. Er kunnen maximaal 25 campers staan maar die staan er dit weekend niet.
Uiteraard is alles nog onder invloed van alle coronabeperkingen dus geen sanitair open en de terrassen nog gesloten. De laatste gaan maandag 1 juni, 2e pinksterdag weer open, uiteraard met alle beperkingen zo moet je bij restaurants reserveern en op een terras blijft alles op 1.5 meter.
Ons zul je voorlopig niet in een restaurant zien. Wij housden het wel bij afhaal.

maar goed na aankomst een hapje en een drankje in de zon. Het weer dreigt het hele weekend perfect te worden.
na het eten heerlijk buiten gezeten tot dat een duif een enorme kwak op mijn broek deponeerde (altijd nog beter dan op m'n hoofd).
Toen hij gezelschap kreeg van 2 broeders zijn we uiteindelijk maar naar binnen gegaan.

Zaterdag 30 mei

Jawel, Jawel, Jawel!!!! we zitten op een terras! In Twist in Duitsland.

Vanmorgen zijn we op de fiets vertrokken voor een prachtige fietstocht door Drenthe en Duitsland.In Erica bezochten we kort de molen waarna we via Klazienaveen
naar Nieuw Dordrecht waar mijn ouders jaren hebben gewoond. Pa was daar predikant. Paulien had het huis en de kerk nog nooit gezien dus dat gingen we maar eens (van buiten) bekijken.

na het maken van de foto's gaan we verder om weer later ons dagelijkse fruithapje te nuttigen onder een heerlijk rieten parasol met bankje en info over het W.A. Scholten kanaal. Hier leren we dat klazinaveen is vernoemd naar de vrouw (Klazien) van W.A. Scholten. Na ons gezonde hapje verder om uiteindelijk via Zwartemeer de grens over te fietsen.

Klik hier voor de fietsroute

In Schönendorf komen we langs een bakkertje waar ze koffie to go hebben en dus stoppen we. Paulien de winkel in en daar werd ze er op gewezen dat ze een mondkapje op moest hebben. Uiteraard hadden we ze bij ons maar nog in de verpakking in de fietstas. Omdat er een andere klant binnen was zonder mondkapje, en het personeel er ook geen op had waren we heel flauw dat we niet ook ff een kopje koffie mochten krijgen. We besloten dus om gewoon verder te fietsen.

In Twist kwamen we al snel bij restaurant Kiek in de pan met een mooi ruim terras.
Wij er heen. Nu de mondkapjes uit de tas gehaald en op gedaan om naar binnen te gegaan. Bij de ingang de handen ontsmet en naar een serveerster gelopen. Die ging ons voor (met mondkapje) en wees een plek.
We moesten onze adres gegevens invullen en daarna bestelden we een koffie.
Overigens mochten buiten de modkapjes weer af.

Maar goed nu, voor het eerst in bijna 3 maand tijd weer op een terras.
Na de koffie bestellen we toch nog een drankje, ik een duits biertje en Paulien een witte wijn.
Genieten is dit op een terras in de zon. #geweldiggenieten

Na weer lekker verder gefietst te hebben maken we een tussenstop precies op de grens Duitsland Nederland, nog net in Duitsland. Hier staat een mooi overdekt picknickbankje en aan de andere kant alleen maar een bankje dus gaan we hier zitten en genieten van het mooie uitzicht en het mooie weer.
We ontdekten dat we boven op een cache zaten dus ff speuren en we kunnen hem loggen.

Na deze stop fietsen we de laatste kilometers terug naar onze bus en genieten daar van de rust en het mooie weer.
Vanavond eten we onze favoriette maaltijd nl. tonijnsalade.

Na het eten doen we verder niks dan lekker zitten en genieten en dat mag ook wel na ruim 50 kilometer gefietst te hebben.
Wat later komt er nog een camper het terrein oprijden. Hij keek van achter het stuur rond en bedacht dat hij naast ons ging staan.
Zonder op of om te kijken denderde hij achteruit de plek op. Niet kijkend of nadenkend stoof hij over het paaltje met het pleknummer dat afbrak. Toen ze na onze roep stopte hij en ging kijken met z'n vrouw. Deze laatste vroeg zich hardop af welke onbenul daar nou zo'n paaltje zette.

Wij keken elkaar met open mond aan maar zeiden er maar niets op.