Wimjan Rietdijk

Zomervakantie 2016

Eindelijk is het dan zo ver. Na een vreselijke tijd waarin ma heel onverwacht is overleden, nu dan op vakantie. Ik heb Paulien op haar werk opgehaald en daarna zijn we Duitsland in gereden. Het was heel warm weer en camping Haseufer in Haselünne met een heerlijk meer was al snel gevonden. We hebben deze mooie camping vlak over de grens met Emmen vorig jaar ontdekt op de terugreis.

We staan op een ruig terreintje met uitzicht op het meer. We hebben nog heerlijk gezwommen en 's avonds nog een borrel gedronken en zijn uit eten geweest op de camping.

De volgende dag trekken we verder Duitsland in.

Wimjan heeft een mooie camping opgezocht, op de Duitse camping app, net boven Magdenburg en we besluiten dat als doel te nemen voor vandaag. Het is een prachtige rit door het Duitse land en het is heel warm vandaag.

Na een lange reis kwamen we op de plek aan en wat bleek:........ Er was helemaal geen camping. Oeps!

Op zoek naar een andere en na 11 kilometer was er nog één. En SUPER!  Aan een groot meer, Jerslebersee, dus heerlijk afkoelen in het water. Na het eten weer gezwommen en 's avonds samen voor de bus genieten van het mooie weer. De camping is voor een tussenstop op doorreis prima, maar voor langere tijd zouden we er niet gaan staan.  Morgen gaan we door naar Reinsburg, vlak voor Dresden, een kleine camping met zwembad.

We waren al vroeg ter plekke en het regende. Willen we de hele middag binnen zitten of gaan we door, was de vraag. Je snapt het: we reden door en aan het eind van de middag komen we in Černý Důl aan.