Wimjan Rietdijk

Meivakantie 2018 Tsjechië

26 april - 13 mei

Donderdag 26 april

Na het werk vertrokken we vanuit Groningen richting Duitsland, Haselünne.
Tegen kwart voor 6 reden we de grens over en half 7 kwamen we op de camping. Alles was dicht, de receptie, het restaurant en zelfs de toiletunits op het kampeerveldje waren weg. We hebben de camper er toch maar neergezet, prachtig helemaal alleen op het nu wel enorme kampeerveld. Morgenvroeg maar de receptie opzoeken, betalen en weer doorrrr....

De zon schijnt, glaasje erbij, genieten maar! Zeker nu Cnorrie echt, echt van ons is, geschonken door pa, nadat gisteren eindelijk de handtekeningen onder de erfenis zijn gezet.

Klik hier voor de route

Zaterdag 28 april

Na een goed verlopen, lange reis hebben we gisteren overnacht in Reinsberg, altijd weer prettig om op die camping te zijn. En wat prachtig al die koolzaadvelden en alle bomen in bloei.

Vandaag op tijd vertrokken en om half 10 tuften we de grens met Tsjechië over. Prachtig weer, volop zon en nadat we het verplichte vignet hadden aangeschaft, konden we voor de eerste keer de nu voltooide snelweg door Tsjechië "bewonderen".

Ook nu weer een mooie reis, weer langs prachtige bloeiende natuur. Nadat Bram ons bij Pardubice de snelweg af stuurde en we ons bijna vastreden op weggetjes die te smal voor ons waren hadden we het wel een beetje gehad. Het laatste stuk ging gelukkig weer goed.

We hadden verwacht in Lanskroun op een lege camping te komen met een gesloten restaurant, maar niets van dat alles!

We konden de camping niet eens op omdat er een enorme partytent op de oprit stond. Ook stond de camping helemaal vol met enorme caravans en campers.

Wij dus naar het terras om Stanja en Jarda te verrassen. En verrast waren ze!
Het bleek dat ze vrijdagavond al Carodejnice, heksenverbranding, hadden gevierd. We waren dus net te laat !

Maar niet getreurd: de partytent werd in allerijl afgebroken en de groep kampeerders zou morgen weer vertrekken.

Na een eerste drankje hebben we uiteindelijk de bus op een plek gezet vlakbij het terras, morgen zetten we hem aan het meer.

We hebben een heel leuke avond gehad en lekker bijgekletst.